Branschgemensamma målbilder |
Status |
1. För att förenkla för sällanresenären att hitta och köpa sin resa tar vi fram en nationell reseplanerare med köpfunktion |
Levererad |
2. För att snabba upp och förenkla visering skall vi ha en gemensam metod/standard för digital (maskinell) läsning och kontroll av biljetter |
Levererad |
3. För att våra kunder inte ska behöva hålla reda på flera reseplanerare ska vi ha möjlighet att sälja varandras biljetter i våra egna reseplanerare där vi så önskar |
I huvudsak levererad |
4. För att förenkla för kunderna att resa med oss skall vi ha en harmonisering avseende symboler och meddelanden |
Struken |
5. För att förenkla för sällanresenärer och attrahera nya kunder ska man kunna betala med kort i anknytning till resan |
Levererad |
6. För att möjliggöra ett enklare resande för kunden genom en bättre samverkan mellan aktörer skall vi ha en gemensam standard för säker identifiering av kunden |
2016-12 |
7. För att säkerställa konkurrens och innovation samt ett minimerat leverantörsberoende avseende tekniska lösningar skall vi ha en standard avseende viktiga gränssnitt mot biljett- och betalsystem |
2016-12 |
8. För att säkerställa ett enkelt lokalt regionalt och nationellt resande för kunderna och ett minimerat leverantörsberoende för branschens aktörer skall vi ha en nationell arkitektur avseende biljett- och betalsystem som möjliggör samverkan med andra tjänsteleverantörer |
2016-12 |